e-wprost (31.08.2020) – Kraft łączy ludzi
“10 lat tradycji, ponad 2000 nowych produktów w roku, 100 proc. pewności, że każdy znajdzie coś dla siebie – tak w jednym zdaniu można opisać piwa rzemieślnicze. Ich twórcy przekonują, że są one czymś więcej niż tylko napojem – łączą ludzi i budują poczucie wspólnoty.
– Im mniejsza szklanka, tym lepsza – przekonuje Piotr Sosin, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych oraz piwowar i założyciel Browaru Trzech Kumpli, opowiadając o tajnikach degustacji piw rzemieślniczych. – Chodzi o to, żeby dać sobie szansę na spróbowanie różnych piw i rozsmakowywać się w kolejnych łykach – tłumaczy.
A jest w czym – w Polsce działa ok. 350 browarów rzemieślniczych, które zgodnie z definicją stowarzyszenia jednocześnie stawiają przede wszystkim na jakość produktu (używają głównie tradycyjnych surowców, tj. woda, słód, drożdże, chmiel), innowacje (ciągle poszukują nowych receptur i rozwijają technologię produkcji), niezależność (nie są powiązane osobowo lub kapitałowo z innym podmiotem produkującym piwo, niebędącym browarem rzemieślniczym) i ludzi. Bo slogan: liczą się ludzie, nabiera tu całkiem nowego wymiaru.[…]”